54player.com
IDŐPONT 2022. 05. 26. | 19:00 "A semmi nem a tied. Csak a minden. " Kosztolányi Dezső: Nero, a véres költő című regénye alapján a szövegkönyvet írta: Garai Judit NERO – ifj. Vidnyánszky Attila m. v. SENECA – Spilák Lajos POPPAEA – Pallagi Melitta AGRIPPINA; PAULINA – Nyakó Júlia OCTAVIA; TANÍTVÁNY – Homonnai Katalin BURRUS; FANNIUS; OTHO – Lovas Dániel LUCANUS; ZODICUS; ORVOS – Sipos György BRITANNICUS; DORYPHORUS; ŐR – Samudovszky Adrián Dramaturg: Garai Judit Díszlettervező: Fekete Anna Jelmeztervező: Kálmán Eszter Zeneszerző: Tarr Bernadett Fény: Hegymegi Máté, Berta Ninett Asszisztens: Szilágyi Brigitta, Rezek Bori RENDEZŐ: HEGYMEGI MÁTÉ A tehetség hatalmas érték, amit fel kell ismerni és kaput kell nyitni előtte. Mert a tehetség egy komplex tulajdonságcsoport. Része az a fajta attitűd, ami miatt nyitottan és érzékenyen lehet viszonyulni helyzetekhez, és ami talán az egyik legfontosabb: része a különleges idegrendszer is. Alapvető kérdés, hogy Nero tehetséges költő, tehetséges uralkodó-e. Vannak helyzetek, mikor környezete azt állítja róla, hogy az, s van olyan is, mikor ennek a szöges ellentétét.
A szöveg után ráadásul öklendezéssel, majd hányással kellett lezárnom a jelenetet. Miből gondolta a testvéred, hogy téged is érdekelhet a szinkronizálás? Már gyerekkorunkban is előfordult, hogy néztük a Klinika című sorozatot, lehalkítottuk a tévét, és ketten szinkronizáltuk a szereplőket. Úgyhogy ez egy nagyon régi gyerekkori vágyálom volt. Feltűnő, milyen sok érzelem fűz a szinkronszakmához. Miért szerettél bele ennyire? A szinkronizálás egy iszonyatosan jó játéklehetőség. Nagyon sokszínű az a karakterpaletta, amit rám osztanak. Voltam már nagydarab, fekete bőrű nő, vagy éppen Margot Robbie – és akkor a két végletet már említettem is. Nem vagyok színésznő, tévés műsorvezetőként végeztem a Színház és Filmművészeti Egyetemen, de azért van egy színjátszós vénám is, amit itt maximálisan ki tudok élni. A szinkronizálás olyan, mint a legdurvább meditáció. Egyszerre három helyre kell figyelni: hallgatod, ami a füledben van, nézed a szöveget, és közben a képernyőt is. Amikor nehezebb időszakom van, vagy szomorú vagyok, fél óra munka után is olyan érzésem van, mintha kimostak volna.
Iza azonban nem készült mindig arra, hogy színész legyen, korábban a pszichológiai pálya vonzotta. Juditnak azt is elárulta, miért. ( A legfrissebb hírek itt) – Amikor 18 éves lettem, úgy döntöttem, annak ellenére, hogy előtte minden jel erre mutatott mégsem leszek színésznő. Ennek több oka is volt. Például az, hogy a gimnáziumban megjelent egy pszichológia tanárnő, és felbolygatta a komoly szabályokra épülő elit gimnázium életét. Miniszoknyában járt, tegezték a tanítványai, mindenféle rendezvényeket szervezett, és gyakorlatilag tátott szájjal néztük ezt a jelenséget, és tulajdonképpen én ott döntöttem el, hogy pszichológus akarok lenni – mesélte a színésznő. – Az, amit ő képviselt, amilyen ő volt és ahogy viselkedett, az nekem annyira lenyűgöző volt, hogy úgy gondoltam, én is ilyen szeretnék lenni, Aztán az Újvidéki Egyetemre felvettek, s pszichológia szakra jártam majdnem egy évig. A dél-szláv háború azonban fenekestől felforgatta az életét, így az egyetemet is félbehagyta. Hamarosan pedig Magyarországra költözött.